Compass 4xe v terénní úpravě Trailhawk
Jeep Compass 4xe Trailhawk, model 2022. Jeep nabízí nové menší čtyřkolky už jen s hybridním pohonem. Elektrický dojezd je 47 km, přesto má nárok na značku pro elektromobily a s tím související výhody. Více o důvodech nákupu tohoto typu vozu → zde |
Rozměry v mm: Výška 1664, délka 4398, šířka bez zrcátek 1819. Pohotovostní hmotnost 1935 kg, Max. rychlost 200 km/hod. Zrychlení z 0 na 100 km/hod za 7,3 s, Technická data a ceny v době objednání → zde |
Terénní úprava Trailhawk má světlou výšku podvozku 213 mm. Úhly: Nájezd 30,4°; přejezd 20,9°; odjezd 33,3°. Šestistupňová automatická převodovka má i redukci. Manuál v češtině → zde |
Plug-in hybridní pohon disponuje výkonem až 303 koní (226 kW). Benzínový motor dodává 177 koní (132 kW). Elektromotor má stálý výkon 59 koní (44 kW) ale při předjíždění nebo v terénu je schopen krátkodobě dodat výkon až 126 koní (94 kW). Porovnání motorů a problematika dovozu aut → zde |
Elektromotor pohání zadní nápravu, takže pro stálý pohon 4x4 netřeba kardan ani mezinápravový diferenciál. Vodotěsné baterie jsou v prostoru, kterým u klasických čtyřkolek vede kardan a zespoda jsou chráněny krytem. Více o elektromobilitě → zde |
Přístrojová deska s 10.1" tabletem infotainmentu Uconnect a 3D navigací. Lze nastavit sledování spotřeby i výkonu obou pohonů. Vpředu i vzadu je k dispozici je klasická USB zásuvka i menší USB-C. |
Tlačítky na volantu lze ovládat základní funkce vč. adaptivního tempomatu a dálničního "autopilota", jehož činnost podporují 4 kamery. |
U plug-in hybridu není nutno baterie dobíjet. Dobíjí se automaticky za jízdy, ale lze je nabít z jednofázové zásuvky i třífázovou rychlonabíječkou a šetřit tak benzín. Dobití z 3% na 100% při užití běžné zásuvky s jističem 10A trvá necelé 4 hodiny. Nastavit lze 3 varianty dobíjení. Režim "Hybrid" systém udržuje rezervu v akumulátorech tak, aby při větším přidání plynu vždy zafungoval elektromotor a jakmile se plyn ubere, spalovací motor okamžitě dobíjí, baterii na min 3%. Permanentní pohon 4x4 i v těžším terénu garantuje režim "e-Save" při kterém spalovací motor dobíjí baterie na vyšší kapacitu, kterou lze nastavit. |
Volby jízdních režimů zahrnují různé typy povrchů, redukci, permanentní pohon 4x4, kontrolu jízdy s kopce i režim sport. Odkládací plocha obsahuje indukční nabíječku mobilů. Klimatizace běží i v čistě elektrickém režimu. |
Asistenční systémy lze snadno aktivovat i deaktivovat samostatnými tlačítky. Stisknutím tlačítka vlevo se aktivuje vyšší úroveň rekuperace, kdy auto brzdí už při sundání nohy z plynu. |
Interiér pro 5 osob má kožená sedadla s odvětráváním, vpředu elektricky vyhřívaná. Elektrické vyhřívání má i volant, zpětná zrcátka, přední a zadní okna. |
Zadní sedadla mají sklopnou loketní opěrku s držáky nápojů. |
Součástí výbavy je i zásuvka na 220 V pro notebooky aj. spotřebiče do příkonu 150 W. Umístěna je spolu s USB porty a nastavitelnými v výdechy klimatizace v prostoru pro cestující na zadních sedadlech. |
Zavazadlový prostor má objem 240 litrů. Dělná zadní sedadla lze sklopit a úložný prostor zvětšit až na 1230 litrů. Vpravo je devátý - basový reproduktor aparatury "Alpine premium sound system". Pod podlážkou se nachází plnohodnotná rezerva a další úložný prostor. |
Spotřeba v čistě elektrickém režimu, když spalovací motor vůbec nenastartuje se pohybuje okolo 30 kWh/100 km. Cenu elektřiny si každý musí dosadit podle svých podmínek. Kdo čerpá přebytky z vlastních fotovoltaických panelům, dobíjí zadarmo. V období od února do listopadu 2023 jsem dobíjel převážně denním proudem z obyčejné zásuvky za cca 6,68 Kč/kWh (cena je vč. všech daní a poplatků) a 1 km jízdy v čistě elektrickém režimu stál cca 2 Kč/km. U nočního proudu vychází cena elektřiny cca 6 Kč/kWh a 1 km jízdy v čistě elektrickém režimu stál cca 1,7 Kč/km. Při jízdě na benzín bez dobíjení byla spotřeba okolo 8 l/100 km, což při ceně 38 Kč/litr představuje náklady cca 3 Kč/km. |
Spotřeba v hybridním režimu: Při svižné jízdě na hory, po dálnicích, ve městě i v lehčím terénu činí podíl spotřeby el. energie 12 kW / 100 km. V topení ani vyhřívání sedadel vč. volantu se nijak neomezuji a baterie dobíjím pouze doma v garáži. Průměrná spotřeba benzínu se pohybuje pod 5l/100 km. Bez dobíjení při kombinované svižné jízdě po městě v lehčím terénu na okreskách i dálnici vychází spotřeba hybridu se zapnutou klimatizací okolo 8 l /100 km. Rekuperace při jízdě stylem plyn-brzda zřejmě spotřebu výrazněji snižuje, protože o 400 kg lehčí Jeep Renegade s identickým benzínovým motorem žral při stejném stylu jízdy okolo 10 l.) |
Monitorování vozidla na dálku prostřednictvím internetu umožňuje aplikace Jeep prostřednictvím služby Uconnect Services. Registrovaný uživatel má na mobilu i PC kdekoli k dispozici údaje o poloze vozidla, množství paliva, stavu nabití akumulátoru, tlaku pneu i další informace a funkce. Služba je zdarma po dobu čtyř let od zakoupení nového vozu, poté lze objednat jako placenou. Více na www.myuconnect.jeep.com/cz |
Architektura hybridního pohonu. Záruka na trakční baterie je 8 let. |
Technický průkaz vozidla v rubrice "Další zánamy" uvádí, že max. výkon elektromotoru je 94 kW, takže celkový výkon hybridního pohonu v situacích jako je předjíždění nebo jízda do kopce může přesáhnout 300 koní. |
Zpět na: začátek stránky ▲ • další auta • volba auta |