JAKÁ KUPUJI AUTA
Rád spojuji
příjemné s užitečným, proto mám jediné
auto, které je vhodné na každodenní ježdění do města, po dálnici
i lehčího terénu.
Auta si sám neopravím. Proto kupuji nové nebo předváděcí vozy v
záruce, které časem lépe prodám za slušnou cenu, přidám k tomu
stejnou částku, kterou bych dal za ojetinu a opět koupím nové.
Ušetřím tak náklady za servis a pojištění více aut.
Vyžaduje to počáteční investici, ale pak už jezdím bez problémů
s jedním novým autem za stejné peníze jako bych s problémy jezdil s
ojetinami.
V praxi to dopadá tak, že si ode mě málo ojetá auta výhodně
převezmou rodinní příslušníci, čímž ušetří spíše oni :-)).
Pojíždím dost po městě, tudíž upřednostňuji
benzínové motory a nezatracuji ani
elektropohon.
Jezdím
nejčastěji ve dvou lidech i do lehčího terénu a
netahám přívěsy. Stačí mi tedy menší auto s pohonem 4x4.
Náhon na 4
kola i silnější motor považuji za bezpečnostní prvek
výbavy, podobně jako antiblokovací brzdový systém.
Výkonnější pohon s náhonem na všechna kola umožňuje vyšší
akceleraci, čímž se mj. zkracuje doba předjíždění a snižuje
riziko uvíznutí na kluzkém povrchu. Pokud někdo namítá, že pohon
čtyř kol usnadní jízdu pouze výjimečně, lze jen připomenout, že
antiblokovací systém také zafunguje pouze výjimečně a přesto
dnes snad nikoho nenapadne chtít nové auto bez ABS jen proto, že
by to vyšlo levněji.
Je lepší spalovací motor s turbodmychadlem či hybrid,
nebo raději dovézt auto bez turba z USA..? → více
zde.
PROČ JEEP..?
Na co kupovat nový Jeep, když je to vlastně Fiat..?
Nové menší
Jeepy i Fiaty jsou na stejné platformě. Přesto si nový Jeep zachoval měkčí
"americké" pérování a provedení Trailhawk také lepší dispozice pro jízdu v
terénu.
"Originální" Jeep bylo menší auto vyráběné v
letech 1941-45 společnostmi Willys-Overland a Ford. Auta se značkou "Jeep"
poté vyrábělo nebo montovalo více firem i mimo USA a skutečnost, že jsou
nyní produkována v rámci koncernu kde je Dodge, Fiat, Chrysler nebo Maserati,
menším Jeepům spíše prospělo.
Dle mého úhlu pohledu se výrobou menších aut Jeep
úspěšně vrací ke svým
kořenům.
Koupi posledního Jeepu jsem řešil v roce 2022.
Abych si s novým autem nepohoršil, tak požadavky na nový vůz
byly: menší SUV nebo teréňák 4x4 s benzínovým motorem, automat,
poměr výkon/hmotnost větší než předtím užívaný
Jeep
Renegade
s 88 W/kg. Zvykl jsem si i na adaptivní tempomat, vyhřívaná sedadla
a
dělené sedačky vzadu. Chcete-li nové menší auto pro 5 osob 4x4 s redukcí,
které jede dobře na silnici i v lehčím terénu, pak byla volba
jasná. Z
nových aut tou dobou nabízených v Česku totiž splňoval výše uvedená
kritéria jen
Jeep
Compass Trailhawk 4xe. Model 2022 má výkon
přes 300 koní (177 benzínový motor + 126 elektromotor). Čistě na
elektřinu ujede 47 km. Na spalovací motor jezdí i bez dobíjení, přesto má nárok na
značku pro elektromobily a s tím související výhody.
Přehled posledních Jeepů →
zde.
▲ |